Om gemakkelijk te berekenen welke dikte het beste past bij jouw toepassing, hebben wij de diktehulp ontwikkeld. Deze helpt u bij het vinden van de juiste plaatdikte voor uw klus. Aan de diktehulp kunnen geen rechten worden ontleend.
U kunt natuurlijk altijd contact met onze klantenservice opnemen voor advies of hulp. Wij helpen u graag het juiste plaatmateriaal of bevestigingsmateriaal te kiezen.
In onze webshop vindt u een ruim aanbod van vormen, cijfers en letters die u op maat kunt bestellen. Selecteer uw vorm naar keuze op de productpagina en vul de juiste afmetingen in. Liever een eigen ontwerp? Door middel van een DXF-bestand kunt u een eigen ontwerp uploaden in onze webshop. Check hier de tekenregels en uitleg over het maken van een DXF-bestand.
Bij ons kunt u gemakkelijk en snel kunststof platen in iedere gewenste vorm en afmeting bestellen. Wij zagen of laseren deze voor u op maat en bezorgen ze zo snel mogelijk. U kunt uw kunststof platen in standaard vormen bestellen, of in bijzondere eigen vormen met bijvoorbeeld uitgesneden stukken in de plaat. U kunt uw eigen ontwerp uploaden in DXF formaat. In deze video’s leggen we stap voor stap uit hoe u een DXF-bestand maakt. Houd bij het maken van uw DXF-bestand rekening met de tekenregels.
Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat alle platen altijd voorradig zijn. Als dit niet het geval is, vermelden we een verwachte leverdatum op de productpagina. Mocht het langer duren dan normaal dan kunt u uw e-mailadres achterlaten, dan houden we je via de mail op de hoogte zodra de platen weer voorradig zijn.
Onze voorraad wordt altijd actueel aangegeven op de shop. Normaliter zijn al onze producten op voorraad. Mocht een product toch zijn uitverkocht, laat dan uw e-mailadres achter op de productpagina. Dan krijgt u bericht zodra het product weer op voorraad is.
Bekijk onze video tutorials om te zien hoe u zelf een DXF-bestand maakt met Onshape. Lukt het niet om zelf een DXF-bestand te maken, dan raden we u aan om een professional in te schakelen om u hierbij te helpen.
Het is mogelijk dat de tekenregels niet zijn gehandhaafd bij het maken van je DXF-bestand. Controleer uw bestand dus goed met onze tekenregels voordat u het DXF-bestand gaat uploaden.
Via onze lijmcalculator kunt u gemakkelijk een geschikte lijmsoort vinden voor uw platen. Daarnaast worden er in uw winkelmandje suggesties gedaan voor geschikte toebehoren.
Voorheen rekende wij een kleine toeslag voor het frezen van bepaalde materialen. Deze toeslag is nu opgeheven, waardoor u geen toeslag meer hoeft te betalen wanneer u een vorm besteld.
U bestelt uw samples gemakkelijk via onze productpagina’s. Op de productpagina van uw plaat naar keuze klikt u gemakkelijk op “Bestel een sample” of scroll naar beneden naar het kopje “Bestel uw sample”. In dit blokje klikt u op “In winkelmand”. Nu zit uw eerste sample in de winkelmand.
Onze samples kunt u bestellen voor € 5,- (excl. btw) met gratis verzending. Hiervoor kunt u vier samples uitkiezen. Het is ook mogelijk om meer samples te bestellen voor € 1,25 per extra sample. Wanneer u minder dan 4 samples bestelt blijft de prijs € 5,- (excl. btw). Met uw sample order ontvangt u een kortingscode t.w.v. €5,- (excl. btw) voor uw eerstvolgende bestelling. Deze kortingscode verloopt niet, en u kunt hem dus ook op een later moment bij een latere bestelling gebruiken. Onze samples zijn 5 bij 5 cm.
Wanneer uw bestelling geplaatst is en u betaald heeft, is het niet meer mogelijk om achteraf een kortingscode in te wisselen. De sample codes hebben geen vervaldatum. U kunt de code dus bij de volgende bestelling alsnog inwisselen.
Kunststofplaten.be hanteert een minimale stukprijs van €3,00 exclusief btw en verzendkosten. Voor vormen is de minimale stukprijs €5,00 exclusief btw en verzendkosten.
De standaard minimum plaatgrootte die wij hanteren is 10 x 10 cm. Alleen vormen, teksten en een geüpload DXF-bestand van plexiglas met een maximale plaatdikte van 15 mm wijken van deze regel af. Hierbij geldt een minimale afmeting van 5 x 5 cm.
De minimum afmeting die wij hanteren is 10 x 10 cm. Een uitzondering hierop zijn onze platen die gelaserd worden. Hierbij geldt een minimale afmeting van 5 x 5 cm. De randafwerking is te kiezen op iedere productpagina.
Kunststofplaten.be hanteert een minimaal orderbedrag van €10,00 exclusief BTW, verzend- en handelingskosten. Dit houd in dat als u een plaatje bestelt van €3,50 er een toeslag van €6,50 bovenop komt, zodat het totaalbedrag op €10,00 komt. Dit doen wij omdat de handelingskosten hoog zijn. Er zijn dus veel kosten bij het versturen van onze pakketten.
Dat kan zeker! Het handigste is om een mail te sturen naar de klantenservice met de plaatsoort, kleur, dikte, afmetingen en aantallen. Heeft u nog een vraag over het juiste materiaal? Hiermee kunt u ook bij de klantenservice terecht.
DXF-bestanden kunt u heel gemakkelijk zelf uploaden en uw platen bestellen zonder offertes.
Uw offertevoorstel is een maand geldig, daarna komt deze automatisch te vervallen.
U ontvangt uw offertevoorstel via de mail. U kunt deze accepteren door in de mail op de knop “accepteren” te klikken. U wordt dan automatisch doorgestuurd naar de afrekenpagina.
U ontvangt van ons uw offerte in de mail. Deze kunt u accepteren waarna u naar de afrekenpagina gaat. Hier vult u uw gegevens in en kunt u betalen door te kiezen voor de gewenste betaalmethode.
Als u een grote order wilt plaatsen kunt u bij ons vrijblijvend een offerte opvragen.
Via “Mijn account” kan je je vorige bestellingen gemakkelijk terugvinden en opnieuw bestellen.
Onze webshop is ontwikkeld volgens de laatste technieken. Dit kan er voor zorgen dat verouderde versies van internet browsers (zoals Internet Explorer, Firefox, Crome, Safari) niet alle functionaliteiten ondersteunen. Mocht u dus problemen ondervinden bij het bestellen dan adviseren wij u om de laatste versie van Chrome internet browser te installeren. Klik hier om deze browser te installeren. Lukt het bestellen nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 09.00 en 18.00 uur op info@kunststofplaten.be en +32 (0) 25 – 887135.
Voor advies kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u graag het juiste plaatmateriaal of bevestigingsmateriaal te kiezen.
Je kan je gewenste maat op de mm doorgeven en bestellen. We hebben verschillende methodes om de platen op de gewenste maat te produceren. Het kan alleen voorkomen dat de maten 1mm afwijken van je opgegeven maat i.v.m. zaagtolerantie.
U kunt bij Kunststofplaten.be veilig betalen met de volgende betaalmethodes:
Op het moment is het niet mogelijk om achteraf te betalen bij kunststofplaten.be.
Wanneer u voor de betaalmethode “Bankoverschrijving” kiest, krijgt u het IBAN- en referentienummer van onze betalingsprovider Mollie Payments te zien. U kunt op deze manier het te betalen bedrag overmaken met het juiste IBAN- en referentienummer. Het is niet mogelijk om de betaling direct naar Kunststofplaten.be over te maken of naar het IBAN-nummer van Mollie Payments zonder referentienummer. Selecteer dus bij het afrekenen de betaalmethode “Bankoverschrijving” en volg de stappen die worden getoond.
Het betaalkenmerk is belangrijk voor de herkenning van uw bankoverschrijving. Als uw betaling niet kan worden herkend omdat u geen of een onjuist betaalkenmerk heeft ingevoerd wordt uw betaling binnen 2 tot 3 dagen geretourneerd.
Zodra u uw bestelling heeft ontvangen sturen we de factuur via de email toe, de factuur voldoet aan de wettelijke eisen. U kunt daarnaast in uw account al uw facturen terugvinden.
Ja, het is mogelijk om uw eigen referentie / PO-nummer aan de factuur toe te voegen. Dit doet u bij het invulveld “Referentie / PO-nummer” op de afrekenpagina.
Mollie Payments is onze betalingsprovider. Mollie Payments handelt de betalingstransacties voor ons af, zodat wij de bestelde goederen na betaling nog sneller kunnen leveren. LET OP HET VOLGENDE: Als u via de betaalmethode “Bankoverboeking” de betaling wilt voldoen, vermeld dan altijd het referentienummer van de bestelling bij de betaling. Anders weet Mollie Payments niet voor welke bestelling u een betaling doet.
Nadat u de winkelmand heeft gevuld met uw producten naar keuze, klikt u op “Doorgaan naar afrekenen”. Als u al klant bent, hoeft u geen gegevens voor de factuur in te voeren omdat deze automatisch worden ingevuld. Als u nog geen klant bent, vult u de gegevens (in ieder geval die met het rode sterretje) in. Nu kiest u de betaalmethode “Bankoverboeking”. Vink hierna de onderstaande vakjes aan wanneer u hiermee akkoord bent. Beide vakjes dienen aangekruist te zijn om verder te gaan met bestellen. Klik hierna op de button “Betalen”. Nu gaat u naar de pagina waar u het rekeningnummer treft voor het bestellen. Ook vindt u hier een betaalkenmerk. Deze is zeer belangrijk. Zonder dit kenmerk kan onze betaalprovider Mollie Payments uw bestelling namelijk niet aan uw betaling linken en weten we niet waarvoor u heeft betaald. Neem dit betaalkenmerk dan ook exact over, met streepjes en al, en voer deze in als betaalkenmerk van de overboeking of plaats het simpelweg in de omschrijving.
Zodra uw betaling bij ons is verwerkt, ontvangt u een betaalbevestiging via de mail. Daarnaast staat na betaling de betaalbevestiging onderaan de factuur.
Natuurlijk, dit is mogelijk. U kunt controleren of wij de betaling hebben ontvangen via onze betalingsprovider, Mollie Payments. Klik op de volgende link: mollie.com/be/consumers. Natuurlijk ontvangt u ook een e-mail als wij de betaling in goede orde hebben ontvangen.
Als de termijn voor betaling per bankoverschrijving is verstreken, wordt de bestelling automatisch geannuleerd. U moet hierna een nieuwe bestelling bij ons plaatsen.
Wat vervelend dat uw betaling is mislukt of geweigerd. Om uw bestelling alsnog te voltooien raden we u aan om het nog een keer te proberen, of een andere betaalmethode te gebruiken. Komt u er niet uit? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Op de productpagina kunt u de verwachte levertijd per product zien. Op het moment dat uw pakket is ingepakt ontvangt u van ons een e-mail met een Track & Trace-link. Zo kunt u uw zending volgen en zien wanneer deze geleverd wordt.
Zodra de bezorging is ingepland, ontvangt u aanvullende Track & Trace-informatie van de bezorger zodat u uw pakket kan volgen. Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat uw Track & Trace-link actief is.
Wij berekenen verzendkosten op basis van gewicht en omvang van het pakket in uw winkelmand. Lees alles over de tarieven en de berekening ervan op de pagina verzendkosten.
Dit is geen probleem zolang de bestelling nog niet is verzonden. Neem contact op met onze klantenservice voor het wijzigen van het adres.
Wij leveren via kunststofplaten.be alleen in België. Voor andere landen zoals Nederland, Duitsland en Frankrijk verwijzen wij u naar de websites voor deze landen.
Nee, dat is niet mogelijk. Wij hebben in Zaventem onze kantoorlocatie en geen warehouse, hier kunnen dus ook geen producten worden afgehaald.
Nadat de chauffeur de order niet thuis heeft kunnen afleveren is de zending naar een Parcel Shop/Pick Up Point gestuurd. In de Track & Trace kunt u terugvinden welke Parcel Shop/Pick Up Point dat is. Een zending moet hier binnen 7 dagen opgehaald worden, anders wordt deze geretourneerd.
Dat kan helaas niet. Er moet een adres ingevoerd worden en u kunt niet aangeven dat u uw pakket bij een Parcel Shop wilt ophalen. Als u niet opendoet kan uw pakje uiteindelijk alsnog bij een Parcel Shop worden afgeleverd, maar het kan ook zijn dat uw pakketje nog een keer aan de deur komt en daarna wordt teruggestuurd. Houd dus goed uw Track & Trace-link in de gaten om te weten wanneer uw pakket aankomt.
Het is helaas niet mogelijk om zelf een levertijd te kiezen, wel ontvangt u van ons een Track & Trace-link waarmee u kunt zien wanneeruw order geleverd wordt.
De vervoerder wordt altijd vermeld in de verzendmail. Het komt soms voor dat de vervoerder al bekend is wanneer uw bestelling nog in de winkelmand zit.
Het is helaas niet mogelijk om orders via Express service te versturen. Maar we doen altijd ons best om orders z.s.m. te produceren en te leveren.
Wij leveren niet op overzeese eilanden en gebieden. Als een bestelling naar een overzees eiland moet worden verzonden, kunnen wij deze helaas niet leveren. Annuleren na productie is niet mogelijk en de gemaakte kosten worden niet terugbetaald.
Het is alleen mogelijk om zelf een order te annuleren wanneer je al een account hebt, en als de bestelling nog niet op maat gezaagd is. Wil je een (deel van een) bestelling annuleren, klik dan bij “Mijn account” op “Bestellingen”, en plaats een annulering als dit nog mogelijk is.
Aangezien we maatwerk leveren, kunnen we bestellingen achteraf niet meer aanpassen. Wanneer u een bestelling plaatst, wordt deze namelijk automatisch doorgestuurd naar onze zagerij. Daar worden de platen vrijwel direct op maat gezaagd en klaargezet voor verzending. Voor het missende item zal een nieuwe bestelling geplaatst moeten worden.
Wanneer u de bestelling heeft geplaatst is deze achteraf niet meer te wijzigen. Zodra uw bestelling is geplaatst wordt deze namelijk automatisch doorgestuurd naar onze zagerij. Daar wordt de bestelling vrijwel direct op maat gezaagd en klaargezet voor verzending.
Houd er rekening mee dat u alleen de producten die niet op maat gemaakt zijn – dus toebehoren – kunt retourneren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Als u een product wilt retourneren, neem dan contact met ons op. Na ontvangst en controle zullen wij u een creditfactuur sturen en het bedrag retourneren exclusief verzendkosten. Bij op maat gemaakte producten en samples is dit helaas niet mogelijk. Onze toebehoren zijn dus wel te retourneren.
Als u een product wilt retourneren neem dan contact met ons op. Na ontvangst en controle zullen wij u een creditfactuur sturen en het bedrag retourneren exclusief verzendkosten. Bij op maat gemaakte producten is dit helaas niet mogelijk.
Nadat wij uw retour in goede orde hebben ontvangen, vergoeden wij de kosten van het geretourneerde artikel. Het verwerken van een retour duurt doorgaans 14 dagen.
Het is belangrijk dat u aangeeft welke items retour komen en dat deze onbeschadigd en in goede staat worden teruggestuurd onder vermelding van het ordernummer. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Alleen toebehoren kunnen geretourneerd worden.
Als uw plaat beschadigd bezorgd is gaan we dit natuurlijk voor u oplossen. Gooi de verpakking niet weg, maar bekijk de instructies voor schade aanmelden op: kunststofplaten.be/schade-aanmelden.
Soms wordt een bestelling in meerdere pakketten geleverd. In dat geval heeft u van ieder pakket een Track & Trace-link ontvangen waarmee u de zendingen kunt volgen. Mocht er toch nog iets ontbreken, neem dan contact op met de klantenservice.
Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat alle platen altijd ruim voldoende op voorraad zijn. De voorraad wordt op de productpagina’s aangegeven. Mocht het toch voorkomen dat de voorraad om wat voor reden dan ook niet toereikend is, dan bieden wij allereerst onze excuses aan voor het ongemak, en houden we u op de hoogte via e-mail.
We vinden het erg belangrijk dat onze bestellingen correct en onbeschadigd geleverd worden. Door middel van foto’s hopen we de oorzaak van de beschadigingen te kunnen achterhalen. Zo kunnen wij onze leveringen blijven optimaliseren.
Het kan zijn dat de order bij een Parcel Shop geleverd was. Als de zending niet binnen 7 dagen opgehaald wordt, wordt deze teruggestuurd. Het kan ook zijn dat de adresgegevens niet kloppen. Neem contact op met de klantenservice zodat we samen kunnen kijken waarom de zending retour gestuurd is en we de zending z.s.m. opnieuw kunnen versturen.
Onze artikelen hebben standaard een garantie van zes maanden. Voor meer informatie verwijzen we je naar de Algemene Voorwaarden en de productomschrijving.
Via “Mijn account” maakt u snel en gemakkelijk een account aan.
Bovenaan onze website vind je naast de zoekbalk het blokje “Mijn account”, hier kan je inloggen. Na het inloggen verschijnt de knop “Mijn account”, wanneer je hierop klikt word je meteen naar de accountomgeving gestuurd. Of klik hier om direct naar de accountomgeving te gaan.
Klik bij het inloggen op “Wachtwoord vergeten” onder de button “Inloggen” om uw wachtwoord te veranderen.
Als u het afleveradres wilt wijzigen voor een volgende bestelling kunt u dit aanpassen in uw account. Voor huidige bestellingen kunnen we dit aanpassen als de bestelling nog niet verzonden is. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.
Onderaan de mail kunt u klikken op ‘uitschrijven’. Als je hierop klikt wordt u afgemeld voor de nieuwsbrief. Aanmelden kan alleen wanneer u een bestelling plaatst.
Dat kan. Neem hiervoor contact op met de klantenservice en geef hierbij uw e-mailadres en ordernummer(s) door. Zij kunnen u hiermee verder helpen.
Wij hebben kortingsacties waarbij we korting geven op bepaalde platen. U wordt hiervan op de hoogte gehouden via onze nieuwsbrief.
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via tel: +32 (0) 25 – 887135. Heeft u vragen? Stuur deze dan per mail naar de klantenservice: info@kunststofplaten.be. Zij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Lees hier onze algemene voorwaarden.